Åre, Vonn & Schlager

Mmm...klockan ringde alldeles för tidigt imorse, typ 06:00. Jag var sjukt trött, men Kakan fyller år idag så vi ska baka scones åt henne och sjunga. Jag är lite sliten från mina fyra dagar i fjällen med mina morbror, Kakan, Mörten and my loverboy (ML). Självklart blev det slalom varje dag, onsdag till lördag, men även utgång fredag och lördag. När man var som tröttast i backen så körde jag mitt mantra för veckan; 1200kr, 1200kr, 1200kr!! Liftkortet är inte billigt för en fattig student men shit vilket väder vi hade! Sol, plusgrader och nästan ingen vind alls. Tusenmeter var otrolig och störtloppet var inte alls så isigt som jag trodde, men jag kom inte upp i samma hastigheter som slalomåkarna men det kanske var lika bra. Mina knän började strejka redan första dagen, men då tänkte jag på mitt mantra och hur skönt det skulle bli att komma hem sen och ta en kall öl.
   När man är i Åre kan precis allt hända och småstadsbo som jag är såg vi ju några kändisar, enligt mig i alla fall. "Arga snickaren" passerade oss inne på lunchresturangen, vi lyckades åka VM8:an men Lindsey Vonn och hennes tränare samt en till åkare och hennes tränare OCH jag och Mörten shakade loss med Blossom Tainton på Diplomat i Åre by. Egentligen skulle jag uppdatera min blogg innan jag åkte till Åre, men nu får ni följa med mig tillbaka i tiden istället. Andra bloggar handlar ju om vad som kommer att bli "inne" i framtiden, men min blogg tar er tillbaka i min vardag. Ni vet ju att norrlänningar är lite sega ;)
   Åter till Åre! Självklart blev det schlager på lördagen. Jag och Kakan satt där med våra tutor, pimpade sugrör och glitter över hela ansiktet. Vi hade några tatueringar med, men vi gav oss fan på att den som somnar först i huset kommer få en "I love schlager"-gnuggis i pannan. Mörten var snabb att fråga om han fick gnuggisen i form av ett hjärta på bröstet, vilket vi tyckte var en alldeles utmärkt idé. Men den behövde modifieras lite, för det fanns ju ingen text i banderollen över hjärtat. Så jag letade fram min blöta, svarta kajal och skrev med stora versaler; "VONN". Lite snett, men åh så snyggt!! I sin glädjeyran förstod inte Mörten att min morbror skulle skjutsa in oss till byn så han sa;"Får vi skjuts åker vi buss!". Menhan ändrade sig snabbt efteråt och funderade ett tag på hur han skulle rätta till sitt fel, men kan man klandra killen? Han har ju precis tatuerat in "Vonn" på bröstet, tihi.
   Åter till Kakan och hennes rosa födelsedag som vi skapade åt henne. Hon fick frukost på sängen och trerätters på kvällen, allt i rosa tema så klart. Vi bakade fyra sorters muffins; apelsin, citron, pepparkaka och äpple/kanel (men på mobilen blir det äpple/kamel, haha) som vi sedan pimpade med blå, vit och självklart rosa glasyr! Dom blev ursnygga och goda!! Jag som är sämst på att baka. Men ni ska få bildbevis, det är ju ändå 5 år till nästa gång jag bakar. Måste man kunna sånt? Har inte fattat det, och ett tips när ni bakar; glöm inte bakpulvret! De blir lite platta muffinsarna då, ehum.
   Näe, nu är klockan 00:38 och jag borde sova för länge sen. Men innan jag somnar ska jag förbanna alla dumma förare som kör för fort i vattenpölarna bredvid gångbanorna. Dumt att sänka hastigheten!! See ya around!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Äntligen börjar du komma igång. Fler inlägg tack! PUSS!

2009-03-19 @ 23:08:51
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0