Hamburgare & solsken

Jaha så var jag här igen. Sen sist har Emma hunnit pierca nosen, Kluriga Anette lurade in henne i piercingstudion i fredags. Hon avslöjade sin elaka, men sjukt genomtänkta plan för mig cirka femton minuter innan själva stöten. Jag berättade inte ens för ML vad vi egentligen skulle göra hos Zid. Moahha!! I love it!!
   Nu har i alla fall ML fått träffa två till av mitt harem av wunderbara vänner; Serietecknar-Emma och Kluriga-Anette. Det tåls att säga att dessa två ihop är en unik kombination, dock en väldigt glad och galen sådan. Om Emma och Anette fanns på flaska eller i pillerform så skulle det nog inte finnas några krig i världen. Det skulle vara ren och skär glädje, på tub kanske? Fast det skulle bli jävligt jobbigt om alla skulle springa runt och vara glada hela tiden. Man måste ju få väldigt ont i ansiktsmusklerna av att le hela tiden. Visserligen skulle alla julkort se bra ut, men hur kul är det att få ett kort från en familj där alla ser glada ut. Det är ju det som är grejen med julkort, att några ungar gråter och förälrarna ser lätt härjade ut efter ännu en vaken natt för att en av ungarna råkade hitta lördagsgodiset i matkassarna från dagens storshopping, smält i sig allt godis och fått en sockershock. Skulle allt vara perfekt på julafton då skulle det inte kännas rätt. Några paket ska försvinna och vad skriver jag nu?! Det är ju för tusan (kollar kalendern) slutet på mars. Redan? Hur kommer det sig att de första månaderna av året alltid går för fort? Jag ska forska lite på saken, men återkommer om en si sådär femton år...
   Veckan efter Åre blev intressant då vi blev informerade att Kakans och Trassels rum skulle bli omtapetserade, äntligen! Så det var bara att hiva ut alla deras saker och göra om vardagsrummet till ett enda stort sovrum. Vi skapade en "King size deluxe XL-säng " i vardagsrummet och Kakan visade Trassel att man kan faktiskt vika ihop kläderna som sedan ska läggas in garderoben. Dock tyckte jag det var sött av Trassel där hon satt i sin hög med kläder, spridda över hela golvet, letandes en fin tröja till hennes dejt den kvällen. I alla fall så gick både tapersering och mälning av deras rum helt fläckfritt.
   Helgen spenderade jag med ML, i hans hem. Vi körde lite skoter i det fina vädret och avslutade vår tur med att sola lite på baksidan av huset. Vi åt varsin isglass och ML påminnde mig om pepsodents inverkan på ilningar. Jag träffade ML´s bror och ML´s vänner med respektive över en grillning/fest/utspårning. Hela kvällen var lyckad men jag blev lite less på ML då han hela tiden skulle slicka mig på kinden inne på Max. Nog för att han var hungrig, men ät inte mig. Bara för att jag är brun smakar jag inte choklad. Han var sjukt hungrig märkte jag sen då han blev matad, likt en fågelunge, med hamburgare. Ja appråpå mat så informerade Bärgar´n mig att jag visst kunde steka min mat i smör, jag är mjölkproteinallergiker, för det försvinner ju upp i fläkten när man steker maten. Vars annars kommer allt fettet ifrån som finns i filtret? Jag ska testa att smöra mackan med lite filterflott imorgon till frukost, ska ändå till sjukhuset imorgon och hälsa på min mormor som opereraat knäet. De har säkert familjerabbatt på sjukhuset, haha. Men det spelar egentligen ingen roll, jag har ju redan frikort på sjukvård i Västerbottens. Shit jag börjar bli gammal.
   Oj nu är klockan så där sent igen, fan, jag som ska upp tidigt imorgon till min läkartid, Äntligen kanske jag får veta vad som är fel på mig och vad de tänker göra med mig. Lite orolig är jag, men samtidigt lugn. Det kan ju inte bli värre än det redan är, eller?

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad söt du är! Hihi. Vad glad jag blev för det du skrev om oss :)

2009-03-26 @ 00:06:03
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0