Bukfetma...

Jag ser på ett hemskt program på fyran...det handlar om åtta tjocka människor från England som i par åker till andra länder och undersöker fetma där. Ikväll var det från Grekland.
Paret från England bodde hos er värdfamilj där dottern, 10 år, har ett BMI på ca 50! Mamman kunde inte ens hålla sig vaken när läkaren sa att dottern kanske hade tio år kvar att leva. Det är hemskt!
Här sitter jag i kalla Sverige och klagar på att det är för kallt för att gå ut på promenad. Skäms på mig! Näe, nu jävlar ska jag ta mig i kragen och göra nått åt saken!
Jag kan även berätta för er att jag kommer få ett samtal från mina vänner på Sahlgrenska på tisdag. Jag fick ett samtal från Umeå idag där de sa att Göteborg tagit över fallet. För jag är ett fall, ett sjukdomsfall som dom inte vet hur dom ska lösa. Jag har inga bieffekter och alla värden ser bra ut. Toppen! MEN när tar kontrollerna slut? Vilken dag kan jag vakna utan magknip?
Well well, de kommer ringa och jag kommer få mina svar. Nu måste jag sova för jag ska jobba imorgon och gå på en arbetsintervju. Jag ska ta en sväng på gymmet också, om samtalet kommer handla om det jag tror så är träning det enda jag borde tänka på den närmaste tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0