Katt-tanten nr. 2!

Idag var en bra dag för jag har inte gjort mycket alls igen. Haha! Jo, jag har ätit gott och hållit mig inne. Det är såååå kallt ute, typ 22 minus. Ogilla!
Jag har ätit klyftpotatis och skinkstek till lunch och till middag gjorde vi ungsbakad torsk med dill/citron/räksås med kokt potatis. Det hade varit supergott om inte en viss person använt för mycket peppar på min fisk. (det var INTE jag). Men whatever, salladen var smaskig!
Imorgon är det en stor dag för vi ska åka och kolla på en katt från Djurskyddet! Yay! Han är supersöt och kallas Sigge. Men vi döper nog om honom till Charles, Charles Bronson. Eller Ulf. Jag är sååå lycklig! Vi ska träffa katten i ett av deras jourhem och se om vi kommer överens och prata lite om vad som gäller när man tar en katt från djurskyddet. Självklart kommer han kastreras och id-märkas vilket är toppen. Jag vill inte ha en brunstig katt-karl hemma. Mamma ska donera en kattbur till oss och resten får vi köpa själva, typ mat och skålar och sånt. Nån som har saker över kan ju höra av sig och donera mot en liten peng. Jag har inte mycket pengar men till katten finns det alltid en slant över.
I övrigt så går det röv-dåligt på projektkursen. Det duger att vara projektledare, för jag har ingen koll! Jag hade koll, men inte nu längre. Jag har gett upp och slutat bry mig...gör som ni vill bara det blir gjort. Som tur va ska jag inte sätta ihop rapporten den här gången i alla fall. Det var en pina. Klippa och klistra är inget för mig.
Ajja nu ska jag sluta klaga och gå och plugga lite till. Upp tidigt imorgon, träna kanske och sen träffa katt! Det är mitt schema! Ja just det, man kanske ska lämna in uppgiften som skulle vara inne i torsdags....fan!

Kommentarer
Postat av: Mikkis

Varför inte en kattunge?

2010-12-14 @ 09:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0