Hemavan

I söndags natt kom jag hem från Hemavan. Det har varit en rent sagt sjuk helg.
Allt började i onsdags då min och Kakans skjuts till Umeå hämtade upp oss. När vi kom fram samlades vi alla på ÅC för att äta en kebab eller nått. Dock var det självklart fel sås på min, så ägaren skrapade bara bort den och gav mig ny. Han la även dit ett långt svart hårstrå. Usch!! Vi blev lite sena och fick springa till bussen, men vi kom med. Pust!
Det blev några buss-öl, men ville inte dricka för mycket. Det finns bara en toa och den blev det stopp i på vägen upp....

De som varit i Hemavan vet vars "hyllan" ligger, det är en bit från backen och en bra bit från AfterSkin! Alla andra, förutom Niklas, hade snowboard så för dom var det inget problem att knata en bit. Well, well, det dracks en massa öl och åktes en del taxi samt att jag fick en beundrare på skiduthyrningen. Han var så söt, men inte alls min stil. Kanske var det ölen som gjorde honom så, så, charmig?

En av liftskötarna undrade även om jag var Ove Granath´s sambo. Nej det är jag inte. Senare på kvällen fick jag veta att hon ska ha barn i mars. Nog är jag lite rund om magen, men inte åtta-månaders-gravid-rund!! Tur man kan skratta åt det i alla fall. Tihi!!

Få se vad hände mer?! Jo, Si somnade på bussen och åkte några varv Hemavan runt med Sa´s börs, mobil och garderobslapp. A somnade i en snödriva och blev väckt av en snäll tjej som pratade med honom och bjöd in honom till sin bil för värme. När han sedan bad om numret till henne sa hon: "- Du vet att jag är polis va?". Han blev dock skjutsad till en efterfest. N hamnade på en efterfest med bara dj´s, stroboljus och rökmaskiner.

Ja, vi blev introducerade för Kakan´s tvillingsyster: Joseful eller Josefull, vi vet inte vem av dom som kom först. Men summa av kardemumma så ska jag aldrig åka iväg längre än en vecka utan ML!! Det var väldigt frustrerande att se på när alla pussades och kramades och mer därtill... Sa till Trassel att ska du röra mig, rör mig på ett olämpligt sätt annars "Hand´s off!!"

Gruppen jag åkte med tog en del utmärkelser i alla fall, de kom två i filmtävlingen och Miss & Mr StudentSki kom från vår grupp med galningar. De vann nya skidor, synd då de båda åker bräda. Men man kan ju alltid lära sig!

Näe nu ska jag planera mitt bröllop med Dizzey, min man. Han fyller år snart så tänkte ge honom ett bröllop i Umeå stadskyrka. Pojkarna kan ju ta honom på svensexa i present ;)

Night night!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Du verkar ha haft full fart.

Hoppas du inte är alldeles för trött för mig nu :)

2010-02-10 @ 16:53:53
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Christine

Klart jag är redo för dig bruden, har laddat hela helgen. Är du redo för mig??!!

2010-02-11 @ 09:04:56
URL: http://angelutansamvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0