Frågor!!??

Jag har nog skrivit om det här förut, om folk som bara frågar saker rakt ut. Har precis läst Fifi´s blogg och läste detta: Plötsligt händer det.

Som den lilla bittra runda hemmafrun som jag är så blir jag lite bitter...arg...Ingen har rätt att konstatera när man ska ha barn, man frågar hur långt det är kvar till födseln! Om man ens ska fråga det, det är ju lite personligt det med kanske. Men folk borde ta till vanligt vett när man frågar saker.
Jag varit med om liknande sak, eller ja det brukar mest vara så här:
"- Men vad du är bra på svenska, har du bott länge i Sverige?"
- Tack, men jag är adopterad, svarar jag snällt och ler stort.

Egentligen vill jag säga: "- Tack, du med!". Men det är kanske lite för elakt...iofs har jag svarat på ovanstående fråga från en karl att mina föräldrar heter Lena och Gunnar och därefter lämnat honom röd upp till öronen. Jag får höra denna fråga lite överallt, t.ex. där jag jobbat extra inom sjukvården, på stan eller på krogen.
Skämes ta mig fan!
Men när allt kommer omkring brukar jag skratta åt det. Jag är så bra på att komma med bittra motsvar så det har blivit en liten lek: Hur lång tid tar det tills personen som frågade går?

Skratta eller gråt, men jag vet att ni innerst inne älskar denna bittra lilla kvinna med spydiga kommentarer till gubbar som stöter på henne trots att de skulle kunna vara hennes egen far eller morfar...!
Smell ya´ll later!

Kommentarer
Postat av: Fifi

Fast jag tog inte illa upp, jag tyckte bara att det var kul att någon tyckte att min mage var stor eftersom alla andra tycker att det knappt syns! men jag förstår vad du menar, i andra fall har jag svårt för när folk vräker ur sig saker om ens kropp. Förr var jag mycket spinkigare än vad jag är nu och folk kommenterade ofta att jag var för smal, att jag borde äta mer, att jag hade ätstörningar osv. Och grejen var att jag åt mer än de flesta, men jag hade världens bästa ämnesomsättning!



Kul att du hoppar på utmaningen!

2010-11-26 @ 17:15:20
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åhh jag älskar det citatet...skämes....hahahah :D

2010-11-29 @ 19:23:48
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0