Va less man blir ibland!

Nu har jag suttit i sängen och ringt en massa samtal. Först arbetsförmedlingen och till A-kassan och sen tillbaka till arbetsförmedlingen och till a-kassan igen. Vad hände med kommunikationen däremellan och hur ska man kunna veta allting?! Jo, du får en liten broschyr. Där står all information, NOT!

Ibland undrar jag vad det är för jävla land vi lever i faktiskt. Jobba ska man, men inte för mycket för då ryker studiebidraget men inte heller för lite för då får man ingen a-kassa. Ingen hjälp med att få praktik eller utbildning, då ska man vara 25 år gammal eller säga till så man står som arbetslös i 90 dagar. Ja, nått måste jag missat big time, för allt det där hade jag ingen aning om.

Så vad gör då den bittra hemmafrun?

- Jag får helt enkelt ta saken i egna händer och se till så andra i samma situation som jag får den hjälp de verkligen behöver.

Jag känner mig stolt, trots att jag inte gjort så mycket, men lite nytta gav allt mitt gnäll. Imorgon ska jag dock ring och bråka ännu mer på arbetsförmedlingen eller ja, kanske ska man gå in och prata lite allvar med dom?

Men vi ska det i kronlogisk ordning, först träna, äta och sen arbetsförmedlingen följt av shopping på Ica Kvantum. Ja, vad trodde ni en bitter hemmafru annars skulle shoppa? ;)

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0