Charlie - The Christmas Cat

Åh nu ska ni få se mer bilder på min älskade sex kilos myskatt som jag fick i julklapp av min sambo.

Charlie är en hittekatt från Djurskyddet Örnsköldsvik och han är världens goaste! En man utanför Örnsköldsvik hittade Charlie och började mata honom med korv och mjölk. Detta fortsatte han med under hela hösten, men när vintern kom och mannen skulle resa bort så gjorde han det enda rätta: Han ringde till djurskyddet och bad dom komma. Dock lämnade han inte Charlie helt utan skickade med den sovfilt Charlie haft ute. Den ligger under elementet i vårt kök nu. En vacker blå-turkos Thailändsk handduk med guldbroderier.

Charlie placerades i ett jourhem och sen började man annonsera i lokaltidningen samt på webben. Ingen ringde och vi fick chansen att träffa honom.

Det var kärlek vid första ögonkastet. Han låg på våra fötter, vi fick hålla i honom och klia honom på magen. Han hade valt oss och vi honom.

Papper skrevs på och Charlie kastrerades samt öronmärktes redan samma vecka.

Den 20e december kom Charlie hem till oss. Just nu är han bara inne och visar inga tecken på att vilja gå ut, men kan man klandra honom? Under sin tid utomhus samt att folk har kastat både sten och snö efter kissen vår förstår jag att han vill vara inomhus ett tag. Få kärlek och värme.




Just nu ligger han på en liten filt brevid mig och sover. Tror jag ska göra honom sällskap ;)

Ps. Vi döpte om honom till Charlie, Charlie Bronson. Ds.

Kommentarer
Postat av: Fifi

Åh, vilken tur för Charlie att han fick komma till dig!



Värmekudden kommer från Topshop!



För mig är det så olika, ibland kommer jag bara ihåg det negativa, men ibland glömmer jag bort det helt...

2011-01-04 @ 11:17:04
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Emma - I was on the moon. With Steve.

Sötis!

Han kommer älska mig.

2011-01-04 @ 16:22:46
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Smaragdalena

Ååååh, vad fin han ser ut!! vad bra gjort av din sambo och dig att ta hand om en katt som verkligen behöver det.. :D Pussa honom på nosen från mig, hehe... :*



sv: ja du måste prova att handla fr asos. Inte dyrt heller. Och frakten går bara på 59 kr./Jo jag skulle på möte på Rikets sal, som vi Jehovas Vittens möteslokal heter... ;)

2011-01-04 @ 22:13:09
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: Roxanne

Hehe, nej hon gillade ej fudgen. Hon gillar mest bara smoothies och grönsaker. Försökte med räkor en gång, men köttsaker går inte ner. Kanske för att jag är veggie, hehe

2011-01-05 @ 12:08:13
URL: http://kissamiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0