Day 03 – Your parents

Jag har en mor som heter Lena och är specialpedagog. Henne kan jag prata med om allt! Nästan allt. Inget för personligt, men det spelar ingen roll för hon vet det mesta om mig i alla fall. Jag brukar ta med henne när jag ska till doktorn för hon vet vilka operationer jag gjort och har min sjukdomshistoria i huvudet. That´s my mum! När jag var liten och opererade in ett rör i örat var jag så glad för:  "Jag fick ha mamma ensam en hel/halv dag".

Min mor är uppvuxen i Umeå och det var där hon träffade hennes nuvarande sambo.
Min mor är speciell för hon kan vara glad, arg, bestämd och barnslig på en kvart.
Min mor har många bollar i luften och engagerar sig till tusen inom olika handikapporganisationer.

Jag skäms ofta för min mor, jag blir alltid 13 år när jag är med henne. Allt är pinsamt. Jag beundrar min mor som hinner och orkar engagera sig inom alla dessa organisationerna och projekten. Hon letar stipendier till min lillebror så de kunde åka utomlands ihop eller få pengar till en handikappbil, hon ger förslag på hur resecentrumet borde vara mer handikapp-anpassat och ger även förslag på hur Örnsköldsviks centrum kan bli med handikappinriktat. Jag har inte den orken, jag engagerar mig inom miljön istället. Vi har varsitt område hon och jag. ;)

Min mor lärde mig att vara röd.
"De blå vill bli rikare och rikare medan de röda vill hjälpa de som har det svårt. Det är viktigt att tänka på andra än sig själv".
Nått sånt har jag fått höra hela mitt liv, men på ett sätt är det sant. Men jaja, nu ska vi inte gå in på politiska åsikter. Det roliga tar vi en annan gång ;)


Min far heter Gunnar och kommer från Ås, ca 2 km från Örnsköldsvik. Han är läkare, överläkare och nått annat som jag inte vet vad det är. Min fars yrke har alltid varit ett mysterium för mig. Jag vet egentligen inte vad han sysslar med och det är ingen idé att fråga för jag skulle nog inte förstå det i alla fall. Haha.

Min far älskar katter, men erkänner det inte riktigt.
Min far är väldigt disträ och förvirrad, dock inte på jobbet bara hemma. (T.ex: när han frågade om jag tyckte det skulle bli kul att gå på balen och ta examen då jag påminde honom att det var nästkommande år.)
Min far är lite barnslig, men givmild och förstående (ibland).
Min far och jag har en bättre relation till varandra idag än för tio år sedan.
Min far är supersmart. Han kan allt, vet allt och har allt. Han har verkligen allt!
Min far köper saker åt sig själv, slår in dom på julafton och klistrar på en post-it där det står: " God jul Gunnar önskar Tomten". Vi funderar alltid på vilken maskin han ska köpa sig till nästa jul. En ny grill kanske?

Jag gillar min far och ja, jag skäms för honom till 98% av tiden men i efterhand skrattar jag åt det. Min far drar konstiga skämt men lär mig samtidigt nya saker. Jag visade honom Maru - the cat och han blev fast och visade kollegorna på jobbet. Hihi.

Båda mina föräldrar har rest väldigt mycket, jag tror de har varit nästan överallt. Tillsammans eller var för sig. Transsibiriska järnvägen, kina, thailand, usa, island, egypten...ja massor av ställen! Jag är avis, men får väl skaffa mig ett jobb och resa lite jag med i framtiden. Mina föräldrar kommer jag alltid skämmas för men det vet dom om, därför fortsätter dom som vanligt. Jag gillar mina föräldrar.

Här kommer lite mer Maru - the cat tillängnad min far! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0