Mamma-helg

Idag for jag till min mor och imorgon ska jag på fest i en liten kvarterslokal tillsammans med grannarna på vår gata. Mammas gata alltså. Det är den årliga Hågatufesten!

Vi ska äta gott, umgås och dricka vin. Vuxenpoäng!
Sen blir det lotteri och styrdans tills siste man stupar. Det blir en rätt lugn helg alltså. Men är det tråkigt så rymmer jag till Emma tror jag.

Jag har en sak jag vill berätta: Ikväll blev jag officiellt tant.
Den större delen av min kväll har jag klippt ut recept från Buffé och klistrat in i en liten fin bok som jag fått av min mor. Allt detta "scrapbooking" genomfördes med  ett glas vin, rött då. Åhh ja ni såg rätt. Lilla jag har blivitt vuxen ;)

Nu ska jag snart gå ner och läsa mer i min fantasybok på mitt gamla rum. Ibland är det skönt att vara hemma men jag saknar min kissemiss...Lilla Charlie. Mys-katten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0