Dan före dan

- Vad ska jag köpa till Anna? 
- Köp en get. 
- En get? 
- Ja, hon skulle bli (get)eglad.
 
Suck...radioreklam för nått viktigt, ska man få skämta om det? Eller jo, kanske folk skulle lyssna mer och köpa nödvändiga saker istället för helt onödiga julklappar. 
Själv har  jag gjort både och. Några helt onödiga och några nödvändiga till min familj då. Inte till en annan familj. Inte i år. 
Jag adopterade en katt, tycker det räcker. 
 
Men åter till dejtingen: 
Sen jag kommit hem till Övik har jag fått 27 killar som velat träffa mig, på en dag! Via min dejtingapp då! 
Några har jag surrat med men kan sålla bort en hel del som bara är ute efter "julmys" eller "tomtemor". Men har återupptagit kontakten med Kalix-karln. Han är faktiskt trevlig och ska ge honom en chans nu i mellandagarna. Sen kanske jag hinner med en eller två dejter på vägen upp till Luleå. Jag har ju inte bråttom hem till byggkaoset direkt och katterna är hos min kollega så dom har det jättebra. 
 
Sa jag förresten att jag håller på att bli döv: Mamma kollar på "Så ska det låta" på högsta volym, jag försöker se på julkalendern, lillebror badar fotbad i köket (fotbadet vibrerar rätt högt) och mormor ska prata i telefon i köket med min kusin (läs skrika). 
 
Imorgon ska tant gå upp tidigt och skotta lite. Har man inget gym så får man ta det man har. Sen blir det den vanliga julstressen med matfixade och inhandlande av bortglömda saker på julbordet. Vi är ju bara fem stycken i år men vi har mat til 15 personer, minst. Men jag är inte bitter...hihi. 
 
Tant önskar er en God Jul och ett Gott Nytt År! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0