Klart jag är irriterad, dumjävel!

Usch, jag orkar inte skriva 30-dagars utmaningen idag. Jag är sur idag eller irriterad eller ja både och faktiskt.

Allt började igår.
Sahlgrenska skulle ringa och berätta vad som kommer hända med min lilla lever nu och hur vi ska gå vidare med mitt fall. Men nej, de hade inga svar på vad vi ska göra. De ringer om några veckor igen när de grubblat lite mer och tagit kontakt med folk utomlands som kanske stött på samma sak. Jag är ett specialfall förstår ni. De vet inte vad de ska göra av mig.

Bra eller anus? 
 
Så igår var jag sur och bråkig och den enda som ville umgås med mig var katten.

Idag var jag på möte på arbetsförmedlingen och undomsgarantin (UG) och jobbgarantin (JOB). Om man ska få gå med i UG-programmet måste man vara mellan 19-25 år och över 25 för JOB. Jag fyller ju inte 25 förrän i juni men satte mig med de under 25 i alla fall men blev skickad på mötet för de ÖVER 25.

Visst, fine, jättebra!

När vi sitter där inne så frågar jag ju hur det är med studier och det här arbetsmarknadspolitiska programmet. Nej det går inte ihop. Inte kan man studera och vara med här.

"Men varför kallar ni mig till ett möte om ett program som jag inte kan hoppa på pga mina studier?"
Handläggarna var tyst, inget svar.

Efter mötet så slussades  jag vidare från person till person och kom till sist till en karl som skulle kolla hur länge jag varit inskriven (det var en av de andra handläggarna som ville veta det). Han kollade upp det och frågade vad jag ville få ut av det.
"Inte vet jag", svarade jag. "Det var hon där borta som ville veta". Jag pekade på kvinnan som nu satt med sina kollegor och skvallrade varpå hon sedan lämnade platsen.

"Du låter lite irriterad, vad vill du ha hjälp med?", frågar då karl som hjälpt mig alldeles nyss.
"Inte vet jag! Varför är jag här?!"

Jag lovade att komma tillbaka kl 13 för då var det drop-in, sen tågade jag ut arg som ett ånglok.
Ni har tur som inte träffade på mig då...!

I slutändan visade det sig ändå att jag var på FEL informationsträff, att jag skulle vara på UG. Men nu är jag inskriven i UG och ska träffa min handläggare nästa vecka. Nu äntligen kanske jag får lite pengar, bara lite. Så jag har råd att betala hyra, mat och räkningar.

Btw, jag klarade min tenta som jag skrev i Umeå = överlycklig!


Kommentarer
Postat av: mikkan

Grattis till tentan! Vad var det spännande som jag borde få veta snart?

2011-01-20 @ 08:18:14
Postat av: Roxanne

Tack för ditt tips. Det där med skriva ner tankar är verkligen något jag behöver. Är så jävla mycket skit som sker just nu. Bara småsaker, men som ändå ligger och gnager och bli en stor jobbighet. Tack :-)

2011-01-20 @ 11:17:42
URL: http://kissamiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0