Lugn helg?

I fredags hade jag fruktansvärt ont i magen.
Så ont att jag knappt kunde stå upp så jag åkte hem lite tidigare från jobbet. Men magontet fortsatte göra ont så det blev en tur till Jourcentralen och sen vidare till akuten vilket slutade med en natt på akutvårdsavdelningen. Det förstod jag nästan då de vill vara extra säkra på att jag är frisk innan de släpper mig pga levern. Det är bra iofs men lite jobbigt ibland.
Som tur är hade jag packat ner allt, tandborste, bok, underkläder...ja you name it. Dock orkade jag inte göra så mycket mer än att sova och suckandes kolla på tv med mitt dropp hängandes vid sidan.

Det har varit en slö helg och inte många knop har gjorts men så är det ibland.

Jag har däremot fått en liten identitetskris tror jag. Bil och en till katt står på schemat. Bil är väl nummer ett. Köpa en till sig själv i födelsedagspresent kanske?
Mest vill jag ha en bil så man kan komma iväg lite, träffa lite folk, köra hem när man vill och inte behöva vänta på tråkbussen och dela säte med nån främling som luktar kycklingsallad.
Sen vill jag kunna ta hem Charlie igen. Dvs om han inte är för kär i Eddie och de kommer sakna varandra för mycket. Det är väl det största kruxet...skit att allt ska va så svårt. Jag vill ju inte såra deras små katthjärtan av att sära på dom...

Ja vi får se...tant måste fundera lite mer och ta sig samman tror jag. Planera vad framtiden har att erbjuda: Segling i sommar? Festival? Resa bort? Jobbresor? Finns det kattvakter? Hur byter man till vinterdäck utan en verkstad? Vilken bil ska man köpa? Hur många mil ska den gå? Vilka blanketter ska man fylla i?!

Jisses!!

Summan av allt: Jag mår bättre, katt mår bra och jag saknar fortfarande mina vänner. Ni måste komma hit snart!

Nu ska jag se slutet av "På spaning med Bridget Jones".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0