Viva Las Stockholm?

NU är jag äntligen hemma i Umeå igen efter fem dagar med min bror i Stockholm. Vi började hårt i torsdags och trappade upp i fredags. Dock lite väl mycket för min del, haha, kroppen hängde inte riktigt med faktiskt. Men jaja, brukar bli så när jag är med Johannes. Sen har jag shoppat en del; två par jeans, ett par blå skor, en baddräkt, en mask till maskerad ( den är superläcker, kort kommer!) en bok med olika sex-ställningar per dag. Som idag är det; "The accident waiting to happen" i form av ett par som ståendes har sex på en skateboard. Boken är sjukt underhållande. Jag har vandrat en del i Stockholm men är fortfarande lika lost som innan. Men ja nån gång kanske jag ska lära mig hur man hittar i "storstan". Såg några människor som man annars bara ser på film eller på tv eller hört på festival. Som sagt är man från en småstad räcker det med att se en hallåa på gatan. Tss..!!
   Väl hemma igen försöker jag styra upp ett nytt möte med de yngre kursarna, det går så där. Men en ny styrelse  måste väljas och varför inte nu? Är det så svårt att ta en plats i styrelsen och engagera sig lite i skolan i alla fall? "- Det ser ju bra ut på CV:t"; som många nruakr säga. Jag har då hopp för de yngsta, om någon ska klara det så är det dom.
   Jag har målat baren ett varv till, nu börjar den nästan se bra ut. Bara ett varv till tror jag, samma gäller nog matbordet. Men fint blir det, bara man får montera ihop allt och ta bort skyddsplasten så. ;)
   Jo vad är det med personal på caféer som inte kan hålla reda på allergier? Ber jag om mjölkfritt så kan de ju inte stå och gissa om en maträtt innehåller mjölk och inte vara säker på det. Så en gång för alla ska jag dra det igen:
- Glutenallergiker: personen i fråga tål inte MJÖL
- Laktosintolerant: personen i fråga tål inte MJÖLKSOCKER, alltså de kan äta laktosfria produkter. Dessa produkter innehåller faktiskt mjölk, men har fått extra enzymer tillsatta så magen kan bryta ner mjölken. Laktosallergiker tål hårdost (i alla fall enligt reklamen jag sett) samt getost och liknande produkter.
- Mjölkallergiker: personen i fråga tål inte MJÖLKPROTEIN. Detta finns i alla mjölk- och laktosfria produkter. Alltså personen kan inte äta mjök i någon form. Inte heller getprodukter. Ja du kan ju läsa mer om detta på Ica´s hemsida, det finns en fin lathund som man kan skriva ut och sätta på kylskåpet. Det skulle vara något att sätta bredvid "Konsten att suga kuk" som nu sitter på vårt kylskåp.
   Jajja, man kanske ska sova eller skriva lite mer på min och Trassels energieffektiviseringsrapport. Oj, vilket långt ord. Jo kom på en sak jag ska göra innan jag dör. Gå på ett Muff-bjudning och säga; "Hej, jag heter Christine och jag är glad socialdemokrat!"
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0