Jorusatte....

Nu är det mycket som händer!
Jag har börjat inskolning på posten med start igår. Det är ett extra-extra jobb som ska ge lite klirr i kassan. Det kan behövas om helgen slutar som jag har tänkt mig...! Men jag är extremt glad över jobbet! Nu ska bara de sista kompletteringarna in till A-kassan sen är det klart på den fronten också.
Jag ska göra upp en tidplan, milstolpeplan till internetkursen till på lördag...kanske man skulle lägga ner datorn och läsa i boken istället? Hur delegerar man uppgifter till människor som inte svarar på mail eller inte vill? Hela projektet faller ju samman om de inte gör sitt jobb. Oj, det är jobbigt att vara projektledare kan jag säga. Tur att jag har bloggen, sambon och underbara vänner som jag kan vända mig till och prata av mig ibland. Jag är ganska duktig på att prata om mig själv, det är lite därför jag startat den här bloggen. Men min vänner, säg till om jag pratar för mycket om mig. Jag vill veta hur din dag har varit och vad du åt till middag förra tisdagen. Om jag inte frågar så är det inte för att jag inte bryr mig, bara så ni vet.
Det är så mycket som händer nu...inskolning på jobb, internetkurs, sy klart 70-tals klänning till lördag, fixa peruk, 30-dagars utmaningen, söka fler jobb, motionera...oj oj oj. Men i hela den här röran så känner jag ändå att det är okej. Jag blir inte så trött av det här, jag vill vara sysselsatt. Det är inte jobbigt snarare roligt! Alla problem går att lösa. Ni som följt min blogg vet att imorgon kan jag vara helt tvärtemot ;)

Anyway, nån som kollade på Kinas mat på SVT 1 idag? Mycket intressant matprogram från Kina. Rekommenderas! Till exempel det här med att man äter hundar i Kina, vilket jag tar avstånd ifrån, men det är en kultur för dom. De är nyfikna och provar all mat:  " I södra Kina finns ett ordspråk som säger att man kan äta allt som har ryggen mot solen." Dock äter dom inte hästkött för det smakar inte bra. Jag ska i alla fall kolla in de två tidigare programmen och nästkommande med. Gör det ni med och vidga era vyer!
Nu ska jag googla lite mer klänningar från 70-talet. Ska sy klart min imorgon och det är alltid bra med lite inspiration.

Sov gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0