02 - Your first love

Nej nu kommer inget mesigt inlägg om en karl. Vet ni varför? För min första kärlek dumpade mig på alla hjärtans dag för att en annan tjej var avundsjuk på att vi varit ihop så länge. Två hela veckor! (Hon hade förretsen bara varit tillsammans med samma kille i en vecka)
Min första kärlek började långt innan det. Jag tror jag var runt fyra-fem år kanske och var hemma hos min älskade farmor. Hon brukade passa mig när mina föräldrar var upptagna på annat håll. Det passade mig utmärkt då jag fick hjälpa till att baka och mysa och kolla på alla roliga broderade kuddar som hon hade. Sen fick man mumsigt fika och köttbullar med min första kärlek:
Felix Tomatketchup eller som jag ska sa när jag var liten: Kaprutta!

 

Min farmor lärde mig att det hette Ketch - UPP, inte kaprutta. Man skulle upp med korken. Nu hittade jag ingen bild på den gamla flaskan där man skruvade upp korken så ni får nöja er med bilden ovan. =)

Jag har Ketchup på det mest och i de flesta maträtter typ Köttfärssås, Korvstroganoff och det är gott till tacos. Alla tjatar om att det är så mycket socker i Ketchup - men jag bryr mig inte. Jag tål inte mjölk och får ont i tänderna om jag äter för mycket godis eller dricker för mycket läsk. Så varför kan jag inte få äta ketchup istället?

Min sambo tycker jag är knäpp för det går åt en massa Ketchup i detta hem. Han gillar för övrigt det andra märket (som jag inte gillar) och jag gillar bara Felix så det slutar alltid med att vi köper två flaskor.

Onödigt? Ja kanske.

Bryr jag mig? Nej verkligen inte för:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0