Who´s next?!

Jävlar vad jag jobbade här hemma i fredags här hemma.
Jag:
- Slängde mammas gamla, sönderruttnande staket
- Två betongklumpar med pinne för staketet (dom var inte lätta så är glad att vi har ramp på bilen)
- Slängde åtta säckar löv och en jäkla massa kvistar från baksidan
- Skruvade isär gungställningen på baksidan och slängde den med
- Källsorterade bort fyra lagerhauspåsar med kartonger och tidningar
- Klippte två av tre gräsmattor
- Rensade båda rabatterna på framsidan av huset

Det kändes att jag jobbat på lördagmorgon kan jag säga...men det var skön träningsvärk för den var i lår och rumpa!

Det jag ahr kvar att göra är: tvätta och måla om balkongräcket, rensa bort hallonkvistar, klippa den tredje gräsmattan, rensa rabatterna på baksidan av huset, ta bort allt ogräs mellan plattorna på fram- och baksida och om jag orkar så ska jag även gräva upp och forsla bort ytterliggare några betongklumpar. Mest för att man inte ska slå i dörrren i dom när man står på uppfarten.

Ja, jag är en liten hustomte och nej, det är inte mitt hus. Men ska man 25-års fest så ska det fan se lite fint ut här också. Oj vad jag svär...tror den lilla byggaren kommer fram i mig när varselbrallorna åker på ;)

Nu ska jag plugga hela dagen, sen ska jag börja rensa bort saker för körning till soptippen. Jag älskar att slänga saker här hemma! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0