Luleå!!

Nu har jag bott i Luleå i en vecka.
En vecka.

Hittar jag runt stan? Nä
Har jag hittat Max? Ja ;)
Fått ordning på lägenheten? Nä

Men jag har ett förstahandskontrakt, även om det var snudd på nära att jag inte skulle ha tak över huvudet innan första dagen på jobbet.

Två timmar innan vi for till Luleå med alla mina saker så ringde dom från fastighetsbolaget och sa att jag kunde hämta ut nyckeln innan kl 17:00 på Lulebo´s kontor. Så det var bara att dra snabbt till banken, betala hyran, packa in sakerna i hyrskåpbilen (som dessutom var alldeles för liten), köra fort som satan upp till Luleå.
Äta? Nä, det fick vi prioritera bort.

16:45 är vi 2.5 mil från Luleå.
Jag ringer kvartersvärden och hon kan tänka sig att vänta en kvart om vi kommer på en gång. Jodå, nog går det bra. Vi har ju GPS på telefon...NOT! Telefonhelvetet slutade ju fungera. Suck....

Efter lite skrik och förarbyte så hittade vi rätt. Så när vi kom fram till kontoret var uthyraren påväg till sin bil. Lite tur vi hade då!
Hon var lite irriterad och det kan jag förstå, men gick det snabbt så var det okej. Självklart hade jag tappat bort lappen så vände upp och ner på handväskan på parkering, tog lappen från banken och sprang in igen.

Sen fick jag nyckeln i min hand...vilken lycka!!!

Leta fram till lägenheten, upp med katten, äta mat och sen bära kartonger...alla tre våningar upp...vi visste ju inte att det var längst upp så en liten överaskning fick vi. Haha. Vi sov som två små barn den natten...jag och C och vaknade med träningsvärk na jävulskt!!

Nu har det gått en vecka och mycket har hänt, t.ex. hittade jag en mikro och en porrtidning i garderoben idag. Tack gamla hyresgästen.

Så sanering och storstädning är vad som väntar mig i veckan...men jag håller er uppdaterad om mina äventyr i Norrbotten.

Sov gott

Kommentarer
Postat av: Emma - I was on the moon. With Steve.

Bo i Luleå. Bah!

2011-11-07 @ 16:37:22
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0