Utmaning antagen!

Jag har fått en utmaning av min kompis Mikéla.

Med hennes hjälp och coachning så ska jag gå ner tio kg tills vår födelsedag, den 11-12 juni (vi är typ halvtvillingar eller nått). Gör jag det så ska hon komma upp till Luleå och hälsa på.
För er kanske det inte låter som en jättestor morot men för mig är det verkligen det.

Så från och med imorgon ska jag:
- Cykla eller gå till och från jobbet
- Dricka minst en halvliter vatten innan fika/lunch/middag (försöka få i mig 2,5l/dag)
- Äta sallad till mina måltider
- En knytnäve ris/pasta/potatis till lunch
- Sallad + kött eller proteinshake till middag
- Försöka äta mer quorn och vegetariskt
- Inget mer öl...vitt torrt vin eller vodka med light-läsk (det kommer bli mer av det senare)

Vi ska ha invägning varje tisdag via telefon samt att jag ska fylla i allt jag äter på min "Kaloriapp" på telefonen. den är förresten superbra då den kan hitta alla märken via internet och räkna ut exakt kalorimängd/brödskiva t.ex.

Missade jag nått?

Anledning till att jag gör det här är för att jag har blivit för tjock helt enkelt. Lite för bekväm och lat. Jag är glad, jag är nöjd men mina knän säger annat och själv vill jag inte väga så mycket som jag gör just nu. dags att göra nånting åt det. Att jag får hjälp är jag mycket tacksam för så har ni tips eller råd: Bring it on!

Jo en fråga: Är det nån som vet om proteinbars/shakes som är helt fria från vassle- eller mjölkproteinprodukter? Säg till.

Nu ska tant tvätta ansiktet, läsa lite bok eller wordfeuda och sen sova.
Imorgon börjar det stora äventyret...

Kommentarer
Postat av: Mikkis

Awesome! Jag är dock ingen häxa, du får äta protein till lunch också :)



Herbalife har shakar utan laktos, soja och gluten samt massa annta, läs här: https://se.myherbalife.com/Content/sv-SE/pdf/toolsAndTraining/product/productOverview/6240-SW-46_Hi-res.pdf



Jag råkar ju dessutom vara distributör så lite reklam får jag göra..



Kram på dig!

2012-04-25 @ 11:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0