Tant slår till igen!

Och denna gången mot min hyresvärd.
Jag är så fruktansvärt less på att mötas av äcklig rökdoft i trapphuset eller matos eller att man vaknar av att grannen låser dörren när de går till jobbet.
JA, så lyhört är det här!
Tror ni man vågar ringa störningsjouren? Nä...grannen lär ju höra hela samtalet och så kommer de väl och bankar på min dörr.
 
Jag måste flytta.
 
Det här går inte längre.
 
Nu har jag skrivit ett långt mail till:
- Anticimex: hittade ju små söta djur bakom listerna i köket som jag tagot bort då mattläggaren ska komma imorgon
- Hyresgästföreningen: Time to step it up och visa att de verkligen kan ge mig valuta för pengarna jag betalar varje månad.
- Min fastighetsförvaltare och förvaltningschefen hos dom jag hyr av: De har även fått bilder samt en massa frågor om varför de inte göra som alla andra hyresbolag. Suck.
 
Jag har varken tid, ork eller lust att tapetsera här men vad har jag för val?
1. Flytta. Lycka till att hitta en lägenhet i den här stan med hyfsad hyra och någorlunda bra läge
2. Stå ut med att ha fult här hemma och inte behöva ödsla energi på det
3. Tapetsera om skiten, gå in i väggen och självdö i en tokförkylning på nyårsafton.
 
Ja, jag blir nästan lite rädd för mig själv nu när jag läser mailet i efterhand men som sagt, tålamodet börjar verkligen ta slut nu...så Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0