Mitt nya liv 2.0

Tro det eller ej, men jag var på spinning kl 07:00 i fredags tillsammans med två kollegor. Riktigt skönt var det och inte har jag träningsvärk heller så nästa gång kan jag ta i ännu mer. Jippie!

Imorgon ska jag på Pilates direkt efter jobbet så efter jag stängt ner datorn ska jag packa min träningsväska och gå och sova. Matlådorna är gjorda för två dagar; fläskkotlett med fullkornsris och champinjonsås (hemmagjord). Det blev till och med sås över som jag fryst in i istärningspåsar. Tips till hemmakocken: frys in såsen som blir över från en middag i istärningspåsar eller istärningsformar. Perfekt att använda en eller två till matlådan istället för att ställa sig och göra en ny kastrull sås. Enkelt, snabbt och gott!

Ja som vissa av er vet så finns jag numera ännu längre norrut, i Luleå rättare sagt.
Och hur hamnade jag här?
Jobb.

Lägenheten har börjat möblerats men det är fortfarande mycket kvar att göra. Men nu har jag i alla fall ett köksbord, vardagsrumsbord, bokhylla och ny säng! Det som saknas nu är byråer, eller byrås som man ska säga här uppe enligt min Pitevän.  Samt ska införskaffa en ny tv-bänk, lite mer bokhyllor till alla mina böcker, kanske en sängram, hallspegel...ja listan kan göras lång!

Men det som skall göras inom en snar framtid är: nytt golv i kök och hall samt tapetsera om i kök, vardagsrum samt sovrum. "Förra hyresgästen måste varit blind!" - som en kompis sa så fint när hon/han fick se mitt kök. Haha.

Jag har säkert skrivit och berättat dom här sakerna en gång förut men det var ett tag sen jag skrev så kan lika gärna friska upp ert minne. Ni få läsare som finns kvar dvs...Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Emma - I was on the moon. With Steve.

Fan, äntligen lever bloggen igen.

2012-01-30 @ 13:42:32
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0