Härligt, härligt men åh så farligt

Mitt hjärta var i Luleå på besök i helgen. Det var en välbehövd helg för oss båda. Vi fick ta igen lite skitsnack över en flaska vin på fredagen. Ja, eller två flaskor.
På lördagen sov vi ut, for på storheden med M och kollade på soffor. Vi kan ha haft en trekant när vi provlåg en säng på EM möbler och den stackars barnfamiljen som råkade gå förbi samtidigt har nog svåra minnen för livet.
Jag lagade middag, sen kom gästerna och så var förfesten igång.
 
Det blev lite "Jag har aldrig", Melodifestivalen (under vissa protester), snurr, snack och skvaller. I stort sett så var det en riktigt rolig kväll. Tror jag...
 
Idag, måndag, är jag fortfarande trött MEN jag fick äntligen se "New Kids Turbo" med min vän och kämpe. Skrattade så illamåendet försvann. Hihi.
 
Imorgon kommer målaren hit och ska spackla om köket. Ja, jag gav upp. Underlaget släppte så måste ta bort och göra om allt = nu betalar jag nån för att tapetsera istället. Det var inte så dyrt och köket är litet men med många hörn och vrår. Jag ska dock måla själv men det gör inget.
 
En resa är bokad och betald, kanske blir det en till fast söderut denna gång. Det är lite saker kvar att fixa innan jag är helt i balans men det går framåt. Jag tar en dag i taget och på nått sätt har jag lyckats strukturera upp mitt liv så pass att jag till och med har tid ver till andra saker. Eller så har jag blivit mer effektiv helt enkelt.
 
Nu ska tant försöka få två små djur att bli trötta så tant får sova ifred hela natten...Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0